قالب ساده شرکتی چهار چوب

پوشش های سلولزی

| 0 نظر
پوشش های سلولزی

پوشش های سلولزی (بلکا، رومالین، الکا)

پوشش سلولوزی برای نقاشی ساختمان تشکیل شده از الیاف مصنوعی، سلولز، رزین های ساختمانی، آراینده های معدنی، پیگمنتهای مقاوم، روان‌کننده ها و سایر افزودنی هایی که به صورت خمیر و با استفاده از ماله های فلکسی گلاس بر روی سطح کار اجرا می شود. این پوشش دارای خواص بسیاری بوده و در واقع می توان از آن به عنوان بهترین و زیبا ترین جایگزین برای رنگ و کاغذ دیواری نام برد. این نوع محصولات معمولاً به نام پوشش الکا – بلکا – رومالین – پتینه معرفی می شوند.


موارد مصرف پوششهای سلولزی پتینه:

نقاشی ساختمان پوشش سلولزی قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح را داراست. این پوشش بیشتر مورد توجه انبوه سازان قرار دارد که به منظور صرفه جویی های مالی و زمانی بعد از اجرای گچ و خاک اقدام به اجرای پوشش های سلولزی پتینه می نمایند. به عبارت دیگر مرحله گچ کاری که مرحله ای وقت گیر و در عین حال هزینه بردار است حذف می گردد. چنانچه از موارد اشاره شده، نیز مشخص می گردد، پوشش سلولزی پتینه بر روی هر سطحی (گچ، رنگ، چوب و غیره) البته با توجه به دستورالعمل اجرایی قابل اجراست. از پوشش های سلولزی (پتینه ) می توان جهت امور دکوراتوری در فضاهای مختلف نیز استفاده کرد. یعنی علاوه برداشتن خاصیت و ویژگی مهم عایق بودن می تواند برای زیبا سازی در تزئینات داخلی و دکورهای گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.

این پوشش به دلیل بهره مندی از طیف بالای رنگی و امکان اجرای آن به صورت طرحهای مختلف (مانند اشکال هندسی و اشکال طبیعی مانند گل، درخت و در نقاشی ساختمان می تواند در فضاهای آموزشی مانند مهدهای کودک، مدارس و دانشگاهها مورد استفاده قرار گیرد و ضمن ایجاد فضایی آرامش بخش، محیطی زیبا و جذاب را بوجود آورد.


مزایای استفاده از پوشش های سلولزی:

الف) به جهت استفاده از مواد با کیفیت٬ پایداری رنگ و طرح خود را به مرور زمان از دست نمی دهند.

ب) بلکا به دلیل پوشش دادن سطوح بطور کامل٬ نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود.

پ) جهت اجرا نیازی به زیرسازی اولیه ندارد از اینرو در وقت و هزینه صرفه جویی شده و برخلاف انواع دیوارکوب PVC و MDF فضای خالیی بین پوشش و دیوار اصلی ایجاد نخواهد شد.

ت) به دلیل خاصیت آنتی استاتیک مواد اولیه بلکا( پتینه – روپاد – رومالین )٬ این پوشش ها گرد و غبار را بخود جذب نمی کنند.

ج) در صورت کنده شدن به راحتی قابل ترمیم و بازسازی می باشد.

چ) در اجرای بلکا به راحتی می توان از ترکیب رنگ های مختلف استفاده نموده و طرح های زیبایی بوجود آورد.


0 نظر

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه